Just nu

Möten
I kalendariet (länk nedan) finns information om möten och aktiviteter för regionavdelningen och landstingsgruppen för MP Västmanland. Landstingsgruppen har möte ca 1 gång per månad. Mötena är i första hand för de medlemmar som har förtroendeuppdrag inom regionen, men är öppna för alla medlemmar.

Kandidera till Regionfullmäktige- och Riksdagslistan!

Vill du vara med på resan att fortsätta förändra samhället mot en grönare värld? Arbetet med att ta fram vilka som ska stå på Miljöpartiet i Västmanlands valsedlar till valet 2018 är i full gång.

För Miljöpartiet är följande tre solidariteter våra ledord: solidariteten med djur, natur och det ekologiska systemet, solidariteten med kommande generationer och solidariteten med världens alla människor. Känner du att dessa solidariteter stämmer överens med dina värderingar? Skicka en intresseanmälan till valberedningen.mp.vastmanland@gmail.com före 10 september för att vara med i provvalet. Känner du att du behöver lite mer tid att fundera så går det bra att inkomma med ditt intresse senast 31 oktober om du vill vara med i valberedningens underlag

Isabella Lövin mäktigast i Hållbarhetssverige 2017

Med en ny klimatlag på gång har Isabella Lövin blivit den kraftinjektion som Hållbarhets­sverige länge saknat.

Jag är stolt över att Miljöpartiets politik får den positiva uppmärksamhet som den förtjänar. Vi har under många år arbetat kontinuerligt och intensivt för att ha den bästa miljöpolitiken, inte bara i Sverige utan även globalt. Isabella Lövins framgångar har gjort att vi nu uppmärksammas på flera kontinenter. Vår politik bygger på ansvarstagande och långsiktighet. Det som är bra och miljösmart ska vara billigt och lättillgängligt, medan det som är dåligt ska vara dyrare och fasas ut. Detta är ett resultat av vår klimatoffensivFör Västmanlands del har vi genom regeringens satsningar på Klimatklivet kunnat investera i fossilfria lösningar som t.ex. ökat antal laddstolpar och ytterligare utveckling av biogasanvändning, säger Andreas Porswald, regionråd Västmanland.

Ny historisk Klimatlag
Torsdagen den 3 februari 2017 skrev Isabella Lövin under förslaget till Sveriges nya historiska klimatlag. Lagen innebär att Sverige från senast år 2045 inte ska ha några utsläpp av växthusgaser.
Den är något som vi Miljöpartister kämpat länge för, och klimatlagen var ett viktigt vallöfte, kommenterar Andreas Porsvald,     regionråd i Västmanland. Jag är glad att vi tillsammans tar ansvar för Sveriges unga och kommande generationer.

Underordnade sidor (1): Kalendarium